Totul a inceput cand o ruda apropiata mi-a dat un motor de dacie pe care-l tinea intr-o magazie de vreo 15 ani.Neavand bujiile puse umezeala a intrat in camera de ardere si asfel motorul era complet gripat. Norocul face ca s-a inventat WD-40-ul si astfel, cu o ranga si putina forta bruta am reusit sa il degripez.
Pasul 1: Inceputul
Dupa procurarea restului componentelor a urmat o serie de esecuri: Pinionul care antreneaza pompa de ulei si delcoul din cauza uzurii s-a spart, pur si simplu. Dupa inlocuirea acestuia am incercat sa il pornesc(La acea vreme pusesem un carburator) manual, incercand sa infasor ceva funie pe volanta pentru a-l putea porni. Am realizat intre timp ca turatia nu era suficient de mare si a trebuit sa recurg la alta solutie: adaptarea electromotorului la blocul motor.
Prin constructie, la acest motor , si la multe altele de altfel, electromotorul este prins de carcasa cutiei de viteze. Cum nu aveam asa ceva la indemana am improvizat doua bucati de tabla ceva mai groasa in care am dat gauri. Improvizatia mea s-a dovedit a fi chiar foarte rezistenta spre surprinderea mea :)
Am reusit dupa nenumarate incercari si baterii epuizate sa pornesc motorul: Insa nu eram satisfacut de rezultate, eu nu facusem decat sa repar un motor.
Astfel, mi-a venit o idee: avand un corp injector cu injectie monopunct(un singur injector) m-am gandit sa il adaptez la proiectul meu.
Pasul 2: Adaptarea Corpului Injector
Chiar daca acel corp injector provenea tot de la un motor de dacie, aveam nevoie si de galeria de admisie. Si iarasi a trebuit sa improvizez, si nu intru in detalii, poza de mai jos explica destul de bine cum stau lucrurile.
Apoi am intampinat alta problema:Corpul injector avea prin constructie si un regulator de presiune, pompa de benzina din rezervor creand o presiune mai mare decat presiunea necesara deschiderii valvei din regulator.
Asa am ajuns sa astup returul pompei de benzina mecanice si sa trimit turul direct in corp.
Am reusit sa adaptez si avansul vacuumatic si celelalte necesare functionarii motorului.
Pasul 3: Hardware si Software
Am avut un Arduino Duemilanove si un mosfet pentru injector, si chiar daca planuiam sa folosesc si pozitia clapetei de acceleratie, am renuntat la idee, si m-am restrans strict la ceea ce insemna functionarea motorului, indiferent de eficienta.
Dupa indelungi sfatuiri pe IRC-ul de pe eevblog.com, am reusit sa scriu un program foarte rudimentar, care imi deschidea injectorul timp de 6 milisecunde pentru fiecare cilindru.
Semnalul propriu zis il luam de la delco-ul care comanda si aprinderea.
Pasul 4: Fire it up!
Am reusit sa il pornesc, sa il turez putin, insa nu puteam sa il folosesc mai mult de 40-50 de secunde pentru ca nu aveam racire, de aceea este jumatatea alba de bidon cu apa aia cu rugina in ea :)
Pentru a-l face mai eficient, aveam nevoie de mai multe componente, insa bugetul meu era limitat asa ca m-am multumit cu ceea ce realizasem pana in acel moment.
Pasul 5: Ce am folosit la proiect
-Un Arduino Duemilanove -Un motor 1.4L de la o dacie+componentele aferente tipului pe carburatie -Un mosfet -Doi rezistori(nu mai tin minte valorile exacte) -Scule pentru tot ceea ce a insemnat asamblarea proiectului -Fire -Corp clapeta + injector Bosch Mono Motronic -Suruburi de toate felurile -Resturi metalice ce le aveam prin gospodarie