Cum am facut, un motocultor

Ce face proiectul... Este un motocultor, construit dintr-un motor in doi timpi si 10 CP, o cutie de viteze in trei trepte inainte si una inapoi. Prima faza , este construirea grupului conic, constituit dintr-o coroana de cutie de Dacia si pinionul de atac, pereche. Am scurtat si facut doua cote de rulment , arborelui secundar (balador), care e corp comun cu pinionul de atac, pentru a-l putea atasa ansamblului carcasa-coroana-axe planetare. De fapt , coroana e sudata direct pe un singur ax , ce formeaza cele doua planetare. Nu are grup diferential. De-o parte si de alta a coroanei, sunt strunjite doua cote de rulment (6207, tot de Dacia), prin care coroaca e centrata in carcasa facuta din tabl de 5. Tot ansamblul este sudat, iar rulmentii sunt montati dinspre exterior, sa se poata schimba la nevoie, chiar si la pinionul de atac. Direct pe capacele laterale ale grupui, s-a sudat suportul de sustinere a motorului, facut din teava rectangulara de 40X20. Pe iesirea din motor, e o fulie cat se poate de mica (60mm in diametru), ce antreneaza o curea care transmite miscarea la cutie, pe care e o fulie mare, de peste 300mm in diametru. Deci, un raport de 5/1 , inmultit cu 3/1 de la cutie inmultit cu 1/2 dentre ciesirea din cutie si grup,inmultit cu 1/3 din grupul conic, rezulta un raport apropiat de 90/1, in treapta I-a de viteza. Iesirea din cutie o facusem tot prin fulie, dar patina cureaua in sarcina, asa ca in ultima faza, am apelat la angrenajul cu lant, prin care am mai redus inca odata turatia, la jumatate. Cureaua dintre motor si cutie, are intinzatorul comandat de la mana, printr-o maneta cu blocare in trepte, ce foloseste ca ambreiaj. Acelasi tip de ambreiaj, s-a folosit si la cureaua de transmisie, ce antreneaza "priza" de accesorii, care e montata pe laterala din stanga. Langa fulia mare de la intrarea in cutie, am mai montat o fulie, pe jumatate ca diametru (aproape de 150mm), ce antreneaza priza, cu o viteza dubla. Deci fulia de pe priza e cam jumatate din cea de-a doua de pe intrarea in cutie. Am folosit ca accesoriu, un ansamblu de freze, facute din platbanda de 40X3, sudate direct pe un ax, ce e antrenat de la jumatate cu un grup conic, identic cu cel de la rotile motrice. Am incercat si cu plug, dar patineaza rotile, care sunt facute din jenti tot de Dacia, pe care am montat platbenzi in forma literei "V" . La turatia rotilor de aproximativ 50 rotatii pe minut, frezele merg cu o viteza in jur de 600 de rotatii. Am dat cifrele in jurul valorilor reale, neglijand zecimalele. Spuneam ca rotile patineaza cu plugul, dar cu frezele merge direct pe locul nearat, intrand atat de adanc, ca si cand ar fi fost arat.    https://www.youtube.com/watch?v=CuucP5bfB0s&list=UUqclvorsJLLE9fZOTi_EaiQ


Cuvinte cheie: motocultor gradina aratura freza


Despre autor

nelute
Locaţie: Dumbravesti
Trimite-i un email