Cum poti scapa de viciul fumatului?

Cea ce v-am scris in acest tutorial nu e din experienta propie (eu nu sunt fumatoare), dar am fost alaturi de cineva foarte apropiat mie care a trecut printr-o astfel de experienta. Nu a fost deloc usor, dar cu multa ambitie si rabdare a reusit sa scape de acest viciu.

Pasul 1: Primul pas

In primul rand nu este usor sa te lasi de fumat, odata ce ti-a intrat in sange asa cum se spune e foarte greu sa reusesti (dar nu imposibil). Ai nevoie de multa ambitie, rabdare si perseverenta.  Important e de asemenea, si faptul ca ai nevoie de toata sustinerea posibila pe care ti-o poate oferi familia, prietenii, colegii de la serviciu. Poate te intrebi de ce spun asta. Pentru ca in orice moment poti cadea prada recidivei.

Pasul 2: Al doilea pas

In primul rand trebuie sa alegi ziua in care te vei lasa de fumat. Nu e asa de usor cum pare. De fiecare data cand fixezi o zi, in care spui ca te lasi, fumezi. Dar trebuie sa ai ambitie si sa spui `de azi gata nu mai fumez`. Celelalte metode pe care le auziti la apropiati, prieteni nu au efect (reducerea tigarilor de la zi la zi, mancatul de bomboane , etc) nu au efect.

Pasul 3: Al treilea pas

Trebuie sa iti schimbi mediul. Asta implica anumiti pasi pe care trebuie sa ii urmezi: arunci toate tigarile din casa, din biroul de la job, scrumierele ca sa nu le ai la vedere. Sa te feresti de prietenii sau membrii familiei care fumeaza (mai ales in primele saptamani esti foarte vulnerabil). Nu lasa pe nimeni sa te ademeneasca.

Pasul 4: Al patrulea pas

Trebuie sa cauti sprijin si incurajare. Incepe prin a le spune prietenilor tai, familiei tale ca vrei sa te lasi de fumat. Spune-le sa nu mai fumeze in preajma ta sau pleaca tu de langa ei cand vezi ca fumeaza. Poti apela si la personal medical care sa te ajute, sa iti ofere aceea motivatie de care ai nevoie. Cu cat ai mai mult sprijin cu atat iti va fi mai usor sa scapi de acest viciu atat de periculos pentru sanatatea ta si a celor din jurul tau.

Pasul 5: Al cincilea pas

Trebuie sa iti cauti alte preocupari. Incearca sa iti distragi atentia de la nevoia de a fuma. In loc sa dai banii pe tigari ia-ti o gustare, un suc, etc. Du-te la plimbare, scoate catelul afara (daca ai). Daca aveai obiceiul de a fuma cand serveai cafeaua, atunci inlocuieste cafeaua (daca poti) cu ceai. Bea multa apa, fa miscare, alearga dimineata in parc (daca iti permite timpul), du-te la sala.

Pasul 6: Al saselea pas

Sunt si medicamente care te pot ajuta. Guma pe baza de nicotina, plasturi. In orice caz e bine sa te sfatuiesti cu medicul daca vrei sa apelezi si la medicamente. Trebuie sa fii pregatit si pentru recidive. Cele mai multe se petrec in primele 2 luni de cand te-ai lasat de fumat. Dar nu trebuie sa te descurajezi.  Multa rabdare si pas cu pas vei reusi daca asta ti-ai propus. Mult succes.


Cuvinte cheie: tigari viciu


Despre autor

Daniela
Locaţie: Galati,jud.Galati
Trimite-i un email


Faci ceva interesant?

Adaugă acum pe Descurcăreşte!